Asertivita pro manažery jak využít pozitiva asertivní komunikace k dosažení svých cílů
Praktická a čtivá knížka pomůže všem manažerům, vedoucím týmů a podnikatelům asertivně komunikovat s jednotlivci a týmy.
Dozvíte se, jak jednat s různými osobnostními typy, jak asertivně vyjadřovat nesouhlas a řešit konflikty, jak pomocí asertivity čelit neoprávněné kritice a manipulaci a zvládat silné emoce druhých.
Seznámíte se s asertivními technikami, naučíte se reagovat na otevřenou a skrytou agresi a na výlevy zlosti.
Zjistíte také, jaké jsou rozdíly mezi agresivním, pasivním a asertivním jednáním, jak poznáte manipulátora a jak s ním jednat či na co si dát při asertivní komunikaci pozor.
Na příkladu manažera, který musí denně provádět různá nepopulární rozhodnutí a dopouští se řady chyb, uvidíte, jak použít prvky asertivity v praxi, aby se dostavil pozitivní výsledek.
V současné době se autorka věnuje výzkumu možností využití kreditního systému ECTS i v jiné sféře vzdělávání než akademické.
Od roku 1998 se věnuje vzdělávání dospělých. Jako nezávislá lektorka vzdělávání dospělých se specializací na soft skills, tedy měkké dovednosti, působí od
zkušenosti získala v obchodní sféře na pozicích obchodního zástupce, vedoucí obchodního týmu a oblastní manažerky obchodního týmu.
Vystudovala obor právo sociálního zabezpečení na Právnické fakultě Masarykovy univerzity v Brně a obor sociální politika a sociální práce se zaměřením na personální management na Fakultě sociálních studií tamtéž. Praktické
Mgr. Dagmar Lahnerová
12.2 Praktické využití asertivity v sociální práci 158
12.1 Devět rolí sociálního pracovníka 156
12. "Ráda bych vám pomohla, ale 153
11.3 Kontrolní otázky pro upřesnění a vyjasnění úkolu 149
11.2 Proces delegování 145
11.1 Co delegovat při vedení lidí a týmů 144
11. Kdo - já? 143
10.3 Jednání s potenciálním i skutečným agresorem 139
10.2 Charakteristické znaky agresora 138
10.1 Typy agrese 136
10. Pozor, mezi námi je agresor! 133
9.2 Vyjadřování emocí 123
9.1 Emoční 120
9. Rozum a cit 119
8.5 Konstruktivní kritika 114
8.4 Specifické situace - reakce na urážlivou kritiku 113
8.3 Jak reagovat na neoprávněnou kritiku 112
8.2 Jak reagovat na oprávněnou kritiku 110
8.1 Jak vnímáme kritiku? 108
8. Kritika 107
7.3 Kontramanipulační strategie 100
7.2 Manipulace jako způsob lidského jednání98
7.1 Manipulátor - jak ho poznáme? 94
7. Man The Manipulator 93
6.2 Asertivní techniky v praxi 83
6.1 Šest základních technik 80
6. Asertivní techniky 79
5.3 Zásady asertivního odmítnutí 76
5.2 Umění odmítnout 74
5.1 Mýty a pověry 70
5. Asertivní "NE" 69
4.3 Typy asertivního jednání 63
4.2 Základní asertivní povinnosti 61
4.1 Deset základních asertivních práv podle A. Saltera 56
4. Asertivní práva a povinnosti 55
3.6 Strategie zvládání konfliktů 45
3.5 Roviny konfliktu 44
3.4 Role při řešení konfliktu 44
3.3 Faktory ovlivňující vnímání konfliktu 42
3.2 Příčiny konfliktu 40
3.1 Povaha konfliktu 38
3. "Proti všem", nebo "U nás"? 37
2.4 Využití transakční analýzy v manažerské praxi 31
2.3 Transakční analýza 28
2.2 Vztahové styly 27
2.1 Postoje v interpersonální komunikaci 24
2. Lidé kolem nás 23
1.2 Rozdíly mezi agresivním, pasivním a asertivním jednáním 18
1.1 Poznej sám sebe 14
1. Hlavní myšlenky asertivity 11
Sdílet na Twitteru
Sdílet na Facebooku