David Ogilvy o reklamě
Kniha Ogilvy o reklamě je tak skutečně mimořádně poučným a inspirativním "manuálem" pro pracovníky reklamních agentur i jejich klienty, pro každého, jehož činnost nějak souvisí s reklamou a marketingem, a poutavým čtením pro všechny ty, kdo se o svět reklamy a reklamu zajímají "jen" jako o širší kulturní a civilizační fenomén.
"Nic lepšího a tak názorného jsem o reklamě zatím nečetl. Vše o reklamě je zde vysvětleno a zdokumentováno. Poctivě a s ohromným přehledem praktika. Troufám si říci, že asi již nikdo nenapíše o reklamě něco tak čtivého a poctivého."
A o knize Ogilvy o reklamě pak poznamenal:
Tohle opravdu není dobrá reklama ve slušné společnosti."
Vulgárnost?
Šok jako řešení problémů?
Kreativita pro kreativitu?
Z některých projevů dnešní reklamy David Ogilvy šťasten není.
Reklamu chápe jako službu veřejnosti a obchodu. Pokládá ji za rozumnou investici, když je dělána čestně, slušně a pravdomluvně. Pokud se nevyhýbá faktům a informacím. Jestliže nepřehlíží potřeby lidí.
"Ogilvy je skotský gentleman, který oslovil Spojené státy a pak i svět. Celý život se řídil prostou pravdou: reklama musí prodávat! Stal se slavným, žijící legendou. Jedním z nejlepších textařů všech dob.
Význam a postavení Davida Ogilvyho nedlouho před jeho smrtí při jedné příležitosti shrnul "guru" české reklamy Jiří Mikeš takto:
To vše je doprovázeno bohatým barevným i černobílým obrazovým materiálem, ukázkami a příklady dobré i špatné reklamy.
Další kapitoly jsou věnovány sexu v reklamě, možnostem reklamy při podpoře dobročinných účelů, zvláštnostem reklamy na cestování do zahraničí, velkým osobnostem, které stály u zrodu moderní reklamy, a koneckonců i budoucnosti reklamy.
Představuje jednotlivá oddělení reklamní agentury, ukazuje význam tržního výzkumu, poodhaluje tajemství účinnosti direct mailingu i mezipodnikové reklamy, a nezapomíná ani na kulturní odlišnosti reklamy v různých částech světa.
Prozrazuje osvědčené zásady reklamní tvorby: jak psát poutavé texty, které budou také čteny, jak správně vyvážit textovou a obrazovou složku tiskové i televizní reklamy, aby výsledkem byl působivý celek, jak připravovat a realizovat účinné reklamní kampaně.
"původně" textař (ale ještě dříve zběhlý student a muž devatera řemesel), který ovšem v branži začínal ve výzkumu u dr. Gallupa v Princetonu, v knize ukazuje, jak vypadá práce v reklamní agentuře i jak se o ni ucházet, jak reklamní agenturu řídit, jak získávat klienty a jak si je udržet (ale také i to, jak být agentuře dobrým klientem).
Ogilvy (1911-1999),
Bohatý obrazový doprovod přináší příklady úspěšných i nepovedených reklam.
Ogilvy v ní nezapře svou "původní" profesi textaře a se svou typickou argumentační přesvědčivostí shrnuje své celoživotní zkušenosti s tím, jak dělat reklamu, která prodává.
Legendární kniha klasika světové reklamy je zasvěceným průvodcem oborem reklamy a reklamní tvorby.
Sdílet na Twitteru
Sdílet na Facebooku