Cesty mezi světy - internetové knihkupectví

Cesty mezi světy

Pozoruhodné knihy - internetové knihkupectví

Přihlášení

Registrace


Kázeňské problémy ve škole

Kázeňské problémy ve škole

12.2.2.1 Výchova ke kázni aneb Prevence a náprava nekázně
12.2.2 Vlastní návrh řešení kázně ve škole
12.2.1 "Americký" návrh aneb Mezinárodní kompilace
12.2 Návrhy na podporu kázně ve škole
12.1.2 Nárys kázeňských zásad
12.1.1 Zásada jednotného postihu aneb Chybný výklad spravedlivosti
12.1 Kázeňské (výchovné) zásady
12 Opatření na podporu kázně ve škole
11.1 Akční zóny prostoru školní učebny
11 "Vědecká" doporučení jdoucí proti sobě
10 Podmínky nutné a postačující aneb Úskalí technologie výchovy
9.6 Přirozenost nekázně
9.5 Dosažitelnost kázně
9.4 Naplňování práv dítěte
9.3 Prospěšnost kázně
9.2 Respektování potřeb dítěte a jejich harmonizace s potřebami spolužáků, požadavky školy a společnosti
9.1 Portrét ukázněného žáka
9 Východiska školní kázně
8.7 Interiorizace a exteriorizace aneb Cesta k ideální kázni
8.6.1 Eklektický přístup
8.6 Vztahy mezi jednotlivými psychologickými přístupy
8.5.3 Sociální učení
8.5.2.7.3 Shrnutí k technikám modifikace chování
8.5.2.7.2 Počáteční obecný postup v oblasti modifikace chování ve škole
8.5.2.7.1.8 Systematické posilování a jeho aplikace
8.5.2.7.1.7 Pravidlo přesycení (nasycení) a jeho aplikace
8.5.2.7.1.6 Pravidlo modelování (napodobování) a jeho aplikace
8.5.2.7.1.5 Pravidlo rozlišení (diskriminace) a jeho aplikace
8.5.2.7.1.4 Pravidlo generalizace a jeho aplikace
8.5.2.7.1.3 Programy zpevňování (posilování) a jejich aplikace
8.5.2.7.1.2 Pravidlo tvarování (formování) a jeho aplikace
8.5.2.7.1.1 Pravidlo vyhasínání a jeho aplikace
8.5.2.7.1 Techniky modifikace chování ve škole
8.5.2.7 Modifikace chování (techniky založené na operantním podmiňování)
8.5.2.6 Principy operantního učení (behaviorální techniky) pro výchovu ve škole
8.5.2.5 Příklady a důsledky operantního podmiňování ze školního a rodinného prostředí
8.5.2.4.1 Fenomén naučené bezmocnosti
8.5.2.4 Operantní podmiňování a kognitivní faktory
8.5.2.3.2 Útěk a vyhýbání se
8.5.2.3.1 Potrestání
8.5.2.3 Averzivní podmiňování
8.5.2.2 Skinnerovy experimenty
8.5.2.1.1 Čtyři podmínky navození sociálního učení u člověka
8.5.2.1 Thorndikův zákon účinku
8.5.2 Operantní podmiňování
8.5.1.2 Příklady a důsledky klasického podmiňování ze školního prostředí
8.5.1.1 Role kognitivních faktorů v klasickém podmiňování
8.5.1 Klasické podmiňování
8.5 Behaviorální přístup
8.4.1.1.1.4 Zjišťování sebevědomí
8.4.1.1.1.3 Podporování sebevědomí
8.4.1.1.1.2 Význam poznatků o utváření sebevědomí dítěte pro učitele
8.4.1.1.1.1 Coopersmithův výzkum utváření sebevědomí
8.4.1.1.1 Utváření sebevědomí dítěte
8.4.1.1 Rogersova teorie osobnosti
8.4.1 Humanistická psychologie
8.4 Fenomenologický přístup
8.3.2 Hypotéza frustrace - agrese
8.3.1 Konfliktový přístup
8.3 Psychoanalytický přístup
8.2.3 Teorie kognitivní disonance
8.2.2.2 Kohlbergův model vývoje morálního usuzování
8.2.2.1 Piagetův model chápání morálních pravidel dítětem
8.2.2 Stadia morálního usuzování
8.2.1 Kellyho teorie konstruktů
8.2 Kognitivní přístup
8.1 Biologický přístup
8 Kázeň prizmatem psychologie
7.7 Které faktory má učitel ve své moci?
7.6.1 Dreikursova teorie příčin rušivého chování
7.6 Teorie "příčin" neukázněného chování
7.5.1 Schéma "kázeňských" faktorů
7.5 Přehled faktorů, které se mohou podílet na nekázni žáků
7.4 Metoda pokusu a omylu
7.3 Kombinované faktory
7.2 Není žák jako žák aneb Princip svobodné vůle
7.1 Příčiny, nebo faktory?
7 Příčiny nekázně
6.7 Akční výzkum
6.6 Rozhovor (interview)
6.5 Projektivní techniky
6.4 Analýza školní dokumentace
6.3 Dotazník
6.2 Škálování
6.1 Pozorování
6 Diagnostika (ne)kázně
5.3 Nekázeň jako pozitivní jev
5.2 Legendarizace minulosti
5.1 Činy sporné z hlediska kázně ve škole
5 Projevy nekázně
4.1.1 Soudobá interpretace kázně
4.1 Školní kázeň
4 Vymezení kázně
3.2.1 Kázeň jako ochrana dítěte ve škole
3.2 Funkce kázně ve škole
3.1 Funkce kázně ve společnosti
3 Funkce kázně ve škole a ve společnosti
2.2 Transkulturní (interkulturní) rozdíly v chování a oceňování osobnostních vlastností a v rodinné výchově
2.1 Zemědělské, sběračské a lovecké společnosti
2 Společnost - škola - kázeň
1.1 Je to náročné, ale jde to aneb Ukázka opatření k nápravě nekázně
1 Úvod
OBSAH
Důraz je kladen na myšlenku, že účinné řešení (ne)kázně není věcí jednoho dílčího či izolovaného opatření, nýbrž vyžaduje komplexní přístup.
Velká pozornost je věnována kázni z pohledu psychologických směrů a škol. V knize jsou představeny jak specifické kázeňské programy zahraniční provenience, tak autorův návrh opatření na podporu kázně ve školách.
Podává přehled technik, pomocí kterých lze diagnostikovat projevy školní (ne)kázně.
Analyzuje funkce kázně ve škole a ve společnosti, poukazuje na nutnost reinterpretace pojmu kázeň ve vztahu k současné době.
Prezentuje kázeň jako nástroj ochrany žáků a učitelů ve školách.
Publikace pohlíží na kázeň jako na antropologickou konstantu.
Zabývá se vazbami mezi společností, školou a kázní, poukazuje na dobovou a společenskou podmíněnost kázně i na transkulturní rozdíly v oblasti chování a oceňování osobnostních vlastností.
Publikace nahlíží na kázeň jako na komplexní fenomén, poukazuje na souvislosti kázně a společenskovědních disciplín, zejména pedagogiky a psychologie.
V řadě zemí, zejména anglosaských, vedla neúnosná míra kázeňských problémů ve školách spolu se složitostí fenoménu kázně ke konstituování pedagogické subdisciplíny zvané "Classroom Management".

Sdílet na Twitteru Sdílet na Facebooku
Zpět

Registrace
Doprava a platba
Obchodní podmínky
Ochrana osobních údajů
Zásady cookie
Newsletter

Zaregistrujte k odběru Newsletteru

Zasílejte mi prosím newsletter

Cesty mezi světy

email: info@pknihy.cz

tomindo © 2012-2023, systém TomShop 2.5 | www.pknihy.cz | www.pozoruhodneknihy.cz | www.pozoruhodnedarky.cz | www.vilandule.cz