Šest základních cvičení

waldorfskou pedagogiku. Mnohé z jeho přednášek vyšly tiskem.
zahraničí se zaměřuje především na cestu duchovního rozvoje člověka a na
Intenzivní přednášková činnost na půdě Anthroposofické společnosti doma i v
světů, Všeobecnou nauku o člověku či Janovo evangelium.
z děl Rudolfa Steinera, zakladatele anthroposofie, např. O poznávání vyšších
Novalisovy Hymny k poctě noci (nakl. Michael, 1999),
Z překladů Chymickou svatbu Christiana Rosenkreutze (nakl. Baltazar, 1995) a
Baltazar, 1994).
Ioanes, 1992) nebo zpracování Parsifalova příběhu pro mládež (Parsifal, nakl.
Z jeho vlastních prací připomeňme 3 studie o životě a díle J.A.Komenského (nakl.
překladatel.
se narodil roku 1920, působil jako farář Obce křesťanů, hudební pedagog a
Jan Dostal
představuje jakýsi souhrn předchozích pěti cvičení
6. životní soulad
nezaujatá otevřenost vůči jevům života, umění prožívat setkání s lidmi a událostmi tak, jako by chom se s nimi setkávali poprvé.tj aniž bychom se dali ve svém přístupu cele usměrňovat životními zkušenostmi
5. nezaujatost
spojuje myšlení s citem: tolerance, upouštění od zbytečného kritizování, úsilí o tzv. pozitivitu, vy hledávání pozitivních momentů v každé životní zkušenosti
4. pozitivita
klid, citová vyrovnanost, neupadání do silných ci tových výkyvů; jinak vyjádřeno: vytrvalost, která se nedá zviklat výkyvy osudu
3. citová rovnováha
spojitosti činů
kontrola vůle, ve smyslu důslednosti, tj. vzájemné
2.ovládání vůle
rozeně vyplývala z předešlé
získání kontroly nad myšlenkami, a to z toho hle diska, aby se myšlenky nevynořovaly ve vědomi bezděčně, živelně, nýbrž aby každá myšlenka při
1. kontrola myšlenek
Sdílet na Twitteru
Sdílet na Facebooku